Reading - Unit 5 - Tiếng Anh 11 Global Success (Trang 55 - 56)

Reading: The UN Climate Change Conference

1. Work in pairs. Look at the pictures and discuss the environmental problems you see

a. I believe this picture is talking about deforestation. Numerous trees have been cut down, possibly for making wooden furniture or for illegal selling. Deforestation has severe consequences because it causes an increase in frequent floods. Many areas seem to be experiencing such consequences nowadays such as Dalat city.

(Mình nghĩ rằng bức ảnh đang nói về nạn phá rừng. Nhiều cây cối đã bị đốn hạ, có thể để làm đồ gỗ nội thất gỗ hoặc bị buôn lậu. Chặt phá rừng gây hậu quả nghiêm trọng vì nó làm gia tăng mức độ thường xuyên của lũ lụt. Ngày này, nhiều khu vực dường như đang phải đối mặt với những hậu quả này, ví dụ như Đà Lạt.)

b. Coals are being burnt in this picture. This activity can emit toxic substances into the air and water. Mining coals not only pollute the environment but also pose health risks for the coal miners, leading to respiratory diseases. It is fortunate that not many families in the city use coals anymore, however, the issue still happens in remote areas

(Than đá đang được đốt trong bức ảnh này. Hoạt động này có thể phát thải các chất độc hại vào không khí và nguồn nước. Khai thác than không chỉ làm ô nhiễm môi trường mà còn gây nguy hiểm cho sức khỏe cho thợ mỏ than, gây ra các bệnh về hô hấp. Rất may mắn là không còn nhiều gia đình ở thành phố sử dụng than nữa, tuy nhiên, vấn đề vẫn còn xảy ra ở các khu vực hẻo lánh.)

2. Read the article and choose the best title for it

A. History of COPs

B. Main causes of global warming

C. Main goals of this year’s COP

3. Read the article again. Match the highlighted words with their meanings.

Đáp án

1. emissions

(sự phát thải)

d. gases or other substances that are sent into the atmosphere

(khí hoặc các chất khác được đưa vào bầu khí quyển)

2. balance

(sự cân bằng)

c. situation in which different things are equal

(tình huống trong đó mọi thứ khác nhau đều trong trạng thái bình đẳng)

3. carbon

(cacbon)

b. a chemical substance found in all living things

(một chất hóa học được tìm thấy trong tất cả các sinh vật sống)

4. methane

(khí mêtan)

a. gas without smell or colour, often used as a fuel

(loại khí không mùi không màu, thường được dùng làm nhiên liệu)

4. Read the article again and choose the correct answers A, B, or C.

1. Which of the following is not a COP’s key goal?

A. Stop cutting down forests.

B. Replace coal with cleaner sources of energy.

C. End methane emissions.

2. What will happen if there is a balance between the greenhouse gases released and those removed from the atmosphere?

A. Global warming will be limited to 1.5°C.

B. Global CO2 emissions will increase.

C. Countries will switch to clean energy.

3. Why is it important to reduce the use of coal?

A. Because it is easy to build coal plants.

B. Because coal is not as clean as gas.

C. Because it is responsible for a large part of the CO2 emissions.

4. How does deforestation contribute to global warming?

A. Trees remove carbon dioxide from the atmosphere.

B. Trees release carbon into the atmosphere when they are cut down or burnt.

C. Forests trap heat and increase temperatures.

5. Why is reducing methane emissions a key goal?

A. Because its emissions result from farming activities and landfill waste.

B. Because methane’s warming power is stronger than that of CO2.

C. Because it is produced through human activities.

5. Work in groups. Discuss the following question

What should we do to reduce global warming?

Student A: What do you think are some solutions to reduce global warming?

Student B: We can encourage people around us to be more energy-efficient, like turning off lights when not needed, using public transportation to reduce emissions from private cars, and reducing water waste. Every small action counts!

Student C: I agree! We can organize workshops or events at school to raise awareness about global warming and its consequences.

Student A: I think it’s also a great idea to reduce, reuse and recycle to cut down on the amount of daily waste.

Student B: Oh and remember to support companies that prioritize eco-friendly products.

(Chúng ta nên làm gì để giảm thiểu hiện tượng nóng lên toàn cầu?

Học sinh A: Bạn nghĩ có những giải pháp nào để giảm thiểu hiện tượng nóng lên toàn cầu?

Học sinh B: Chúng ta có thể khuyến khích mọi người xung quanh sử dụng năng lượng hiệu quả, như tắt đèn khi không cần thiết, sử dụng phương tiện giao thông công cộng để giảm khí thải từ ô tô cá nhân và giảm lãng phí nước. Mỗi hành động nhỏ đều đóng góp!

Học sinh C: Tớ đồng ý! Chúng ta có thể tổ chức hội thảo hoặc sự kiện tại trường để nâng cao nhận thức về hiện tượng nóng lên toàn cầu và hậu quả của nó.

Học sinh A: Tớ nghĩ việc giảm thiểu, tái sử dụng và tái chế cũng là một ý tưởng tuyệt vời để để cắt giảm lượng rác hàng ngày.

Học sinh B: À và hãy nhớ ủng hộ các công ty ưu tiên sản phẩm thân thiện với môi trường.)

Trên đây là toàn bộ đáp án và giải thích chi tiết bài tập SGK Tiếng Anh 11 Unit 5: Reading. Thông qua bài viết trên, Anh ngữ ZIM hy vọng rằng học sinh sẽ tự tin học tập tốt với môn Tiếng Anh 11 Global Success.

Ngoài ra, Anh ngữ ZIM hiện đang tổ chức các khóa học IELTS THPT với chương trình được xây dựng dựa trên sự phối hợp của 4 khía cạnh: Ngôn ngữ - Tư duy - Kiến thức - Chiến lược, giúp học sinh chinh phục bài thi IELTS, phát triển kiến thức xã hội và tự tin sử dụng tiếng Anh.

Học sinh được hỗ trợ giải đáp thắc mắc, chữa bài tập trên diễn đàn ZIM Helper bởi các Giảng viên chuyên môn đang giảng dạy tại ZIM.

Tác giả: Nguyễn Ngọc Sơn Nhi

Xem tiếp:

Link nội dung: https://ohanapreschool.edu.vn/tieng-anh-11-trang-55-tap-2-a19584.html